close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מהו ייעוץ עסקי?

מערכת שורשז שבט, תשעז03/02/2017

עסקים קטנים ובינוניים זקוקים לייעוץ עסקי כדי לדעת כיצד לתכנן ולקבוע מדיניות לפעילות השוטפת שלהם. בנוסף, אדם העוסק בליווי פעילות עסקית צריך להיות בעל ידע והשכלה רלוונטיים

תגיות:
ייעוץ עסקי
צילום: pixabay
יועץ עסקי מעניק מגוון רחב של שירותים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. הייעוץ מתמקד בנושאים כמו שיווק, ניהול משאבי אנוש, התייעלות, ניצול משאבים, פתרון קונפליקטים, קביעת יעדים, כתיבת תכנית עסקית וכן הלאה. כמו כן, הייעוץ חשוב לפני גיוס משקיעים, מיזוגים ורכישות, יצירת שותפות אסטרטגית וכל פעולה שעשויה להשפיע באופן משמעותי על העסק.

יועצים עסקיים מיוצגים בישראל על ידי גוף רשמי בשם "ל.י.ה.י" ("לשכת היועצים העסקיים והניהוליים בישראל"). יחד עם זאת, תחום הייעוץ העסקי נמצא בשלבי חקיקה וסביר להניח שכבר בעתיד הקרוב ייאסר על אנשים לא מוסמכים לספק את השירות ללא רישיון.

מה התפקיד של יועץ עסקי ולמה זה חשוב?
ייעוץ עסקי יכול לסייע לכל עסק קטן או בינוני. בניגוד לסברה הרווחת, לא מדובר על שירות שמיועד רק לעסקים שנקלעים לקשיים כלכליים. כדאי לקבל ייעוץ לפני פתיחת העסק על מנת לקבוע יעדים ריאליים ולהכיר טוב יותר את השוק, את קהל היעד ואת המתחרים. הייעוץ מייצר יתרון לעסקים חדשים ועוזר לייצר בולטות בענפים תחרותיים.
ייעוץ עסקי חשוב כי הוא ניתן על ידי אנשי מקצוע אובייקטיביים. היועץ העסקי הוא אחד הגורמים היחידים שמסוגלים לזהות את הצרכים הייחודיים של עסקים וארגונים ללא הטיות. יועץ מקצועי לא נותן ליחסים אישיים להשפיע עליו, אלא מבטא את הניסיון שעומד לרשותו בפתרונות בעלי משמעות פרקטית ומעשית. כמו כן, היועץ מכיר את דרכי הטיפול הנכונות והמקצועיות ביותר לליווי ארגונים ועסקים בשלבי הפעילות השונים שלהם.

כך תהפוך ליועץ עסקי
תנאי הסף לחברות בלשכת היועצים העסקיים הם רקע אקדמי בתחומים רלוונטיים כמו כלכלה, התנהגות ארגונית, תעשייה וניהול, פסיכולוגיה או חשבונאות. בעלי תואר אקדמי אחר יוכרו כיועץ עסקי לאחר צבירת 6 שנות ניסיון ואדם ללא תואר יוכר כיועץ עסקי רק במידה ומאחורי 10 שנות ניסיון (בשני המקרים נדרשת לפחות מחצית מתקופת הניסיון להיות בישראל).

רוב העוסקים בתחום הייעוץ העסקי מגיעים מהתחום של לימודי כלכלה וניהול. כמו כן, גם תואר שני במנהל עסקים יפתח בפניכם את הדלת להשתלבות מהירה בענפי הייעוץ הקיימים.
הוסף תגובה
ייעוץ עסקי
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה